Příběhy Impéria: Mocnosti - O hře
Karetní hra ze světa příběhů Impéria určená všem milovníkům intrik a nečekaných zvratů. Sejděte s s přáteli v klubu, nalijte si čaj nebo whisky, zvolte si své frakce a pusťte se do boje. Podezírejte se, konspirujte a hlavně se dobře bavte!

V Mocnostech Impéria budete ovládat jednu z mocenských frakcí, které touží ovládnout Londýn a dosadit svého člověka na post Ministerského předsedy. Mezi frakce patří: Zednáři, Orientální kult, Sídhe, Inustriálové, Mágové, Strigoi. Každá z frakcí má vlastní způsob boje a proto se liší i účinky karet, které budete používat.

Princip hry spočívá v synchronizovaném vykládání karet do řad a sloupců. Každý hráč tvoří jednu řadu, přičemž karty nacházející se ve stejném sloupci se mohou navzájem ovlivňovat. Každý hráč posílá do předvolebního boje své Agenty, snaží se je chránit před cizími Hrozbami a navíc může iniciovat řadu událostí s různými efekty. Při tom všem se snaží, aby jeho Kandidát na post Ministerského předsedy zůstal co nejdéle v utajení.
08.JPG
Pro koho je hra určena
Hra je rychlá a velmi silně konfrontační. Cokoli naplánujete, může být velice snadno zhaceno vašimi soupeři, zvlášť pokud je nedokážete správně odhadnout. Čím větší počet hráčů, tím více konfrontace a vzájemného křížení plánů. Mocnosti budou bavit skupiny, kde si lidé navzájem ve hře rádi škodí a hned se neurážejí, kdy jim něco nevyjde. Pravidla jsou jednoduchá, což usnadňuje rychlý začátek hry; později při hře je však potřeba zpětně konzultovat s pravidly některé specifické situace.

Hra je určena pro 3 až 6 hráčů. Jedna partie trvá přibližně 30 minut. Použité mechanismy: Simultaneous Action Selection, Variable Player Powers
Jak hra vznikla
Značka Příběhy Impéria patří bratrům Ferencovým, kteří ve spolupráci s nakladatelstvím Mytago vydávají RPG (stolní hry na hrdiny) pod tímto názvem. Jejich koncepce světa Viktoriánské Anglie okořeněné nadpřirozenem a steampunkovými prvky mě zaujala natolik, že jsem zatoužil vytvořit deskovou hru pod touto značkou. Nejen, že se mi od nich dostalo souhlasu, ale také aktivní pomoci při tvorbě hry a hlavně desítek ilustrací, bez kterých by hra jednoduše nemohla vzniknout.

Formu karetní hry jsme volili hlavně kvůli nákladům. Vývoj byl poměrně dlouhý a hra se při něm proměnila téměř k nepoznání. Jediné, co vydrželo od začátku do konce, byla koncepce svářících se frakcí a způsob vykládání karet do sloupců a řádků.

Produkce se opět zhostilo Mytago a díky němu spatřila kartovka světlo světa na jaře 2014.
Odkazy
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one