Urbánie: O hře
Nechte se Urbánií zavést do dějin měst evropského kontinentu. S rodinou nebo přáteli budujte svá města a šiřte jejich slávu. Stavte budovy, velkolepé monumenty nebo se staňte lídry v některém z odvětví lidského pokroku. Předstihněte své soupeře bohatstvím a velkolepostí města, jakož i hrdostí jeho obyvatelstva.

Ve hře Urbánie hráči budují, přestavují a rozvíjejí města. Průběh hry je provede dějinami měst západní civilizace – od raného středověku až do současnosti. Cílem hry je průběžně získat co nejvíce bohatství, prestiže a nezapomínat ani na spokojenost obyvatel.

Pro koho je hra určena

Urbánie potěší všechny, kdo rádi budují a těší se ze svého díla. Jedná se o strategickou hru střední obtížnosti. Úplným začátečníkům může připadat složitá, nicméně hra umožňuje pro první partii některá pravidla vynechat. Konfrontace v Urbánii není velká, proto si hru užijí i ti, kteří neradi soupeří. Díky hernímu znázornění historického vývoje měst hru ocení i rodiče školou povinných dětí.
box_cover.JPG
Urbánie je hra pro 2 až 5 hráčů. Jedna partie trvá 30 až 60 minut. Použité mechanismy: Action Point Allowance System, Card Drafting, Set Collection
Jak hra vznikla
První nápad na hru přišel v roce 2014. Chtěl jsem vytvořit relativně jednoduchou hru, v níž by tah hráče spočíval v prostém výběru a stavbě budovy. Bez počítání a utrácení surovin, bez dražby, bez kontrolování prerekvizit a dalších věcí, co „zdržují“. Také jsem chtěl, aby hráči byli nuceni bourat staré budovy a nahrazovat je novými. Stavba budovy na novém pozemku měla být něco méně obvyklého. Už na začátku jsem zavrhl myšlenku, že by město bylo nějak prostorově uspořádáno. Sáhl jsem k naprosté abstrakci: jedna karta = jedna budova. Tedy pivovar zabírá stejně místa jako letiště. Už první prototyp fungoval docela slušně, ale samozřejmě si žádal některé úpravy. V první verzi hry figurovaly například karty pozemků, které si hráč musel předem nakupovat. Ty se nakonec scvrkly do nutnosti utratit body při rozšiřování města nebo pořídit si kartu Růst města, která je ovšem ve hře pouze jedna a používá se opakovaně.
 
Hru jsem přihlásil do kreativního konkurzu CBG v roce 2014, nicméně nebyla vybrána. K možnosti hru vydat přispěl můj příbuzný a fanoušek Home Designers, který mě seznámil s investorem. Tím je Matěj Turek, nekonformní podnikatel zabývající se startupy. Díky němu a podpoře veřejnosti prostřednictvím portálu Startovač mohla být Urbánie vydána v profesionální podobě a v nákladu 500 ks. Přes internet jsem našel několik zájemců o ilustrování hry, a z našeho malého konkurzu vyšla jako vítězka talentovaná studentka grafického designu Noemi Valentíny. Ta vdechla svými ilustracemi hře osobitý nádech, který se bezesporu zasloužil o značnou část pozornosti, jíž se hře dostalo.
 
Nikoli snadné bylo hledání názvu hry. Původní pracovní název „Age of Cities“ nemohl být použit, protože by příliš evokoval franšízu „Age of...“, se kterou nemá hra nic společného. Z brainstormingu fanoušků a testerů vzešlo několik názvů, z nichž byla vybrána Urbánie. Další možnosti byly např. Městotvorci a Citeez. Forma názvu byla zvolena česky „Urbánie“ namísto mezinárodního „Urbania“, protože hra s tímto názvem již existuje.
 
Odkazy
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one