Urbánie: Pravidla ke stažení
Pravidla CZ (pdf)  4.04MB
Oficiální pravidla hry Urbánie
Rules ENG (pdf)  6.56MB
Official Rules of the Game
Video návod
Nebaví vás prokousávat se pravidly? Podívejte se na video návod. Pozor: neslouží jako plnohodnotná náhrada oficiálních pravidel.
Často kladené otázky (FAQ)
Pozor: Chyba v pravidlech na straně 13 (Hra dvou hráčů)
V odstavci "Tah hráče má 2 akce" je uvedena poznámka "lze provést 2× za sebou" u bodu "Koupit kartu Růst města". Zde nemá být. Naopak má být u bodu "Koupit a postavit kartu Budovy", kde chybí. Děkujeme za upozornění na chybu.

Kolik stojí stavba budovy? Na kartě není žádná cena.

Cena stavby nezávisí na konkrétní budově, ale na podmínkách, za kterých stavíte. Pokud přestavujete starší budovu novou, pak je stavba vždy zdarma. Pokud rozšiřujete město (stavíte „na zelené louce“), pak musíte vrátit kartu Růst města. Pokud ji nemáte, musíte zaplatit tolik bodů bohatství (oranžové), kolik již máte postavených budov a Monumentů.
 
Kde vezmu peníze na stavbu nových budov?
V Urbánii nejsou peníze, jen body bohatství. Ty získáváte na konci každé epochy při bodování, nebo vlivem karet Dějin. Jiná možnost ve hře není. Neutraťte je všechny za stavbu budov - na konci hry je budete potřebovat!
 
Mohu přestavět třeba... Pivovar na Letiště?
Ano, u přestavování nejsou žádné restrikce. Jedinou výjimkou je nutnost hlídat si, aby měl hráč stále alespoň jednu Zástavbu.

Mohu ve svém tahu neudělat nic?
Ne. Vždy musíte provést 1 akci nebo ukončit epochu, pokud to pravidla umožňují. To nejhorší, co se vám může stát, je že si budete muset vzít budovu, kterou nechcete. Pokud jste v situaci, kdy musíte volit z budov, které už máte, musíte přestavět existující budovu tou samou budovou (nemůžete mít dvě stejné). Ve hře dvou hráčů musíte vždy provést 2 akce. Jedině v případě, že nemůžete provést dvě akce, smíte provést jen jednu.
 
K čemu mi je prestiž a spokojenost, když ji nemůžu utratit za stavbu budov?
Jsou to vítězné body na konci hry. Jsou stejně důležité jako bohatství, protože nakonec se vám započítá jen ta nejslabší z těchto tří kategorií. Prestiž a spokojenost můžete také utrácet při koupi karty Růst města.
 
Při bodování mám na jedné kartě zápornou hodnotu. Co mám dělat?
Normálně započítejte tuto hodnotu do celkového počtu v rámci dané kategorie. V případě, že by celková hodnota vyšla do záporu, musíte si vzít 1 záporný žeton (červený) za každý bod v minusu. Na konci hry vám tyto žetony seberou vítězné body. Pozor - ze záporného žetonu se nemůžete „vykoupit“ zaplacením bodů, které jste získali v minulých epochách.
 
Moje Zástavba má na sobě děsivé záporné hodnoty, které se v každé další epoše zvyšují. Dá se s tím něco dělat?
V každé epoše jsou k dispozici 2 karty Zástavby s lepšími hodnotami, než má startovní Zástavba. Těmi můžete svou starou Zástavbu přestavět.
 
Když si pořídím např. Paláce a k nim dvě Divadla, bude se mi výhodné kombo počítat dvakrát?
Není dovoleno mít dvě stejné budovy.
 
Mohu mít dvě Zástavby?
Ano, za předpokladu, že každá patří do jiné epochy (má jiné číslo a obrázek).
 
Mám Hradby a chci si postavit Pevnost, která je navazující budovou na Hradby. Musím touto Pevností přestavět své Hradby?
Nemusíte. Systém předcházejících a navazujících budov se používá jen pro účely získání odměn za „předání know-how“.

Můžu ve hře 2 hráčů provést 1 akci a potom ukončit epochu?
Ne, musíte buď ukončit epochu, nebo provést dvě akce. Ve výjimečném případě, pokud svou první akcí získáte poslední budovu v epoše, končí epocha po provedení jen jedné akce. (Příští epochu začne váš oponent.)
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one