Verona: O hře
Ve Veroně hráči soupeří o vliv nad městem pomocí dražeb, odhadování naplánovaných intrik a plnění tajných i veřejných úkolů. Je to spíše taktická než strategická hra, kvůli velmi silnému vlivu protivníků na váš úspěch.

Herní plán je rozdělen na území zvaná "ulice", o které hráči soupeří. Jejich momentální vliv je znázorněn kostičkami příslušné barvy, tzv. "přívrženci". K získávání a umisťování přívrženců do ulic slouží korupce, k likvidaci konkurenčních přívrženců násilí, a ke kombinaci efektů je intrika. Hra využívá principu jednorázové slepé dražby. Během hry hráči plní úkoly, za něž získávají odměny ve formě vítězných bodů a herních výhod.

Pro koho je hra určena

Verona je silně konfrontační hra, v níž vám téměř nikdy nic nevyjde tak, jak jste si naplánovali. Bude bavit hráče, kteří se rádi veselí nad neštěstím svých soupeřů a zároveň dokážou se přenést přes to, když po nich ostatní hráči šlapou. Tématem není úplně vhodná pro rodiny s mladšími dětmi, i když může sloužit jako pomůcka k vysvětlení, jak funguje politika. Pravidla jsou komplexní, ale tvoří logický celek a není jich mnoho. Úplným nováčkům bych však doporučoval začít něčím jednodušším, třeba Příběhy Impéria: Mocnostmi.
 
obr-1.jpg
Verona je hra pro 2 až 5 hráčů, jedna partie trvá 45 až 90 minut

Použité mechanismy: Action Planning, Area Control, Dice rolling, Blind bidding, Simultaneous Action Selection
Jak hra vznikla
Původní nápad na hru vznikl odvozením z RPG sezení v Dračím doupěti+, kde jsme simulovali boj znesvářených frakcí na mapě města. K deskovce byl jen krůček a původně byl příběh zasazen do blíže nespecifikovaného města v českých zemích na konci středověku. Ústřední mechanismy korupce, násilí a intriky byly ve hře už od začátku. Pouze intrika se posunula od mechanismu "kámen, nůžky, papír" do současné podoby hádání skryté karty. Po testování a konzultaci se zkušeným deskovkářem Honzou Kudělou jsem přidal do hry karty úkolů a budovy, což hře dodalo úplně nový rozměr.

Pod názvem "Boj o město" jsem zařadil prototyp do kreativního konkurzu České deskoherní společnosti (CBG), abych se později s překvapením dozvěděl, že hra zvítězila. Na návrh Jakuba Těšínského se prostředí přesunulo do renesanční Itálie, proslulé mocenskými boji mezi vládnoucími rody. Nebylo snadné vybrat vhodné jméno, protože většina známých italských měst se už v názvu některé z deskových her dříve vyskytla. Nakonec volba padla na Veronu, známou jako dějiště nesmiřitelného boje mezi Monteky a Kapulety.

Výtvarného pojetí hry se ujal Prokop Smetana, na vydání spolupracovala CBG s firmou Efko karton, která obdařila hru poněkud předimenzovanou krabicí a nechala ji vyrobit v obrovském nákladu.
Odkazy
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one